Monday, August 1, 2011

sahurku

sahur...::
~sunyi.....mgapa? rupanya..ayah tiada duduk bersila bersama kami..
~selalunya lepas sahur dgr bunyi motor keluar dr kwsn rumah..::eh? knp?
sbb tiada siapa yg akn pergi ke surau pada waktu subuh begini,,
~sebelum terawikh.akn dgr 1 tazkirah..tp....knp suara bdk2?? hm..ini kerana suara yang sering membaca itu sudah berada didalam bumi ALLAH..~

kini ia nya bagi tiada erti buat kami..yang pergi tetap kan pergi..
kami rasa kekosongan..semoga ALLAH lah tempat untuk kami meminta segala2nya..
selepas ini aku akn menjejakkn kaki ke ipt..pasti ibu dan adik kan kesunyian..
macam mana lah mereka..
adakah ibu kan meninggalkan teratak nurislin ini..?
ibu mahu tinggal jauh..jauh dari sini..mungkin berhampiran dgn tempat kerja ibu..adik pula ank menyusul angah..insyaallah ke sbpi...
itu bermakna ibu kan keseorangan...
kasihan ibu...:(
ibu..maafkan kami..andai kami tak pernah faham kesunyian ibu..
kami benar2 izinkan..andai ibu punya seseorang yang bisa mengantikan tempat ayah..kami sebagai anak2 hanya mampu bersetuju..ya! mmg benar,,tiada siapa mampu mgntikn ayah...
tapi kami usaha untuk terima se ada nya insan baru buat ibu...
bukan lah kami minta kekayaan..tapi kami meminta kasih sayang..

wahai pendampingku..andai kau membaca coretan ini..
ingin sekali,,aku beritahu.....
kau tempat aku mencurahkan segala kekosongan yang terbuku dihati ini...
maafkan diri ini,,andai aku tak sesempurna insan...::
aku mohon kegembiraan..
bukan lah kekasaran yang pernah aku terima sebelum ini...
mungkin ISLAM meletakkn yang terbaik buat ku,,tapi aku juga insan..yang punya hati dan perasaan..yang perlukan kelembutan...:
i need someone to talk with me...
i need someone to give me a new spirit....

siapa kah kau wahai pendampingku di syurga nanti...??

ramadhan..

tahun ini aku mengharapkan...aku melakukan yang terbaik..
semoga ramadhan ku kali ini..benar2 bererti buatku.....



~serikandialfateh..

No comments:

Post a Comment