Friday, July 8, 2011

riNduNya....Ya Allah...!!

"setiap insan akan mengalami kematian..."
tiba-tiba teringat kan seorang insan yang benar2 aku rindui...
tamat sesi pembelajaran,,aku terus memecut NCM 2860 berwarna hijau ke tanah perkuburan islam yang sering dikunjungi oleh insan2 yang merindui org yang tesayang pergi menghadap ilahi..tidak terkecuali aku..rindu ayah..!!

aku bersihkan kubur ayah,dan terus msedekahkan alfatihah buatnya..semoga ayah bersama hambaNYA yang soleh..amin.:)
aku teringat bagaimana aku dikhabarkan ayah telah pergi selamanya...

kring..kring..kring...
"assalamualaikum,ayong atok nie..ayah dah takde nak..kuat ye..!"
ha? ayah dah takde,,,ayah..!!! knp yah? ayong rindu ayah..ayong tak jumpa ayah lagi..ayah sakit pun ayong tak jenguk kat hospital..yelah ayah kata "takpe yong,ayong kn nak STAM"

ala..tpi ayong nk blik jgk....:(
ayah tetap tak benarkan..yelah bila dgr angah nangis sbb ayah msuk hospital,aku nak sangatt..jumpa ayah dan peluk ayah..
rupa2nya..pelukan ayong ketika ayah demam drumah,itulah yang terakhir...::
panas leher ayah,,tp pling syahdu..malam tue ayong bg ayah alquran..minta ayah baca..ayah bukak surah yasin dan baca..ayah pegang alquran ayong...ye,,alquran tue ayah belikan untuk ayong kan??

ayah..ayong benar2 rindukan tawa,marah,lawak,senyuman yg pasti mcairkan setiap hati wanita..tak hairanlah,,knp ibu pilih ayah kan? :)
ayah...
ingin sekali ayong beritahu,ayong tak dapatkan kejayaan untuk ayah langsung,,
malunye dgn ayah.....hanya UPSR aku mampu bg kejayaan..yg len.......?

ayah maafkan ayong ye..
ayah....
bila ayah dah takde kan..?
kami semua teringat yang ayah pernah kata.."raya tahun nie kita pakai baju putih ye?"
"ayah nak cat kereta(honda) warna putih la.."
ha..tahun nie adik ayah nk kwen kita nk pakai baju ape ae? "warna putih la..''

semua...semua..semua...itu tanda ayah nak pergi rupanya..
ayah...:::


ini gambar terakhir ayah..:: waktu raya 2009..         

                            ayah..akan kami rindu selalu.........
dari anakmu...
~musyazwani~ ayong
~musyirah~angah
~musyafiqah~adik..


....::serikandi alfateh:::.....
 

1 comment:

  1. juga puasa tanpa ayah untuk tahun ini..
    semoga aku terus kuat...amin..

    ReplyDelete