Tuesday, March 20, 2012

alhamdulillah,,bersyukur ku kehadrat ilahi,,sekian lama aku menunggu saat ini..
sesukar mana pun ia..sehebat mana pun ujian yang menimpa..aku kan tetap terus bersama di jalan ALLAH..wahai ALLAH tuhan sekalian alam..


padaMu aku mohon segala kekuatan,,
padaMu aku meminta segala kemudahan..
pada Mu aku bergantung harap..


ya ALLAH peliharalah agamaku,agama islam,,
sesungguhnya islam kini benar2 di puncak kehinaan,,
aku benar2 malu dgn pejuang-pejuang di syria,palestin yang kini bertungkus lumus untuk memperjuangkan islam tercinta,,tapi aku..? apa yang aku lakukan untuk membebaskan malaysia ini terus 'dijajah'..? kian hari kian meningkat jenayah di malaysia ini..adakah harus ku berdiam diri..? keadaan umat yang kian tenat..apakah penyelesaiannya..?


AKU disini hanya berjuang melawan nafsu..! Allah malunya aku dengan Mu,,,sedangkan pemuda pemudi di syria terus melawan musuh-musuh mereka....

syria yang perjuangkan ISLAM



ya allah hebatnya mereka .. semangat mereka menegakkan islam..
aku kini kian merasa aneh dan pelik..bagaimana seorang pemimpin yang dipercayai  rakyatnya,sanggup membunuh rakyatnya sendiri..?
apakah beliau tidak berasa takut dengan ALLAH jika nanti dpertanggungjawab kan di akhirat kelak..?
jika di malaysia.? apa bezanya dengan malaysia..?
semoga ADA kemenangan ISLAM di malaysia yang hampir-hampir menjadi seperti di syria.....
semoga ISLAM kan terus tertegak di bumi ALLAH ini..
insyaallah,,takbir ALLAHUAKBAR..!

jangan bicara tentang kesenangan di akhirat,jika kesenangan untuk melepaskan islam dr dijajah tidak dilaksanakan..
jangan bicara tentang keindahan syurga,,jika keindahan didunia ini dikotori dengan maksiat yang melarat..
jangan bicara tentang takutnya neraka..jika ketakutan beribadah tiada wujud didalam diri..
jangan bicara tentang kemahuan mahu kemudahan di padang mahsyar,,,jika kemudahan orang lain didunia ini kita sukarkan..

marilah bersama-sama berfikir dengan mata akal,mata hati,,bukan nya mata nafsu,,insyaallah..


semoga ALLAH terus bersama mu wahai palestin dan syria..
juga negara-negara yang terus dijajah,,
mahupun akal dan fizikal....



No comments:

Post a Comment