Tuesday, November 22, 2011

TeRseNtuH hAti Ini....allahuakbar..

hari ini benar2 menyentuh hatiku..
kelas puan anita..
seusai puan mengajar kami..diteruskan dengan perbentangan kumpulan..hari ini kumpulan ke 10 dan 11 yang membentangkan tajuk mereka..

selepas itu puan anita datang kepada kami..aku,una,n shbt2 yang lain
beliau terus menanyakan kepada kami..
'saya da tunjuk kpd kamu video tentang zaman abasiyyah n semua2..?'
aku yang hanya mendengar terus mengatakan..'tidak'
aku tahu puan mahu menunjukkan kami sebuah video yang menyedarkan..

tapi sebelum itu,puan sempat menceritakan tentang beliau dan keluarga...
puan anita mempunyai 4orang anak..handsome+comel..kata puan anita..
subhanallah..puan,,nasib kita sama..ALLAH ambil ayah kita...
hmm,,mungkin disitu kesamaan nya..
tapi puan memang sgt hebat..!!
puan bawa ibu beliau ke mekah,anak2 yang bagiku masih muda..subhanallah..hebat..!!
puan terus memberi inspirasi kepada saya...saya juga menanam tekad untuk bawa ibu ke bumi yang suci lagi barakah..insyaallah amin..

selepas itu,puan terus membuka sebuah video yang berkaitan dengan tamadun islam..
allahuakbar..sungguh hebat zaman itu,,,
zaman RASULULLAH,
diikuti zaman KHULAFA' AR ASHIDIN,
disambung dengan zaman abbasiyyah n sebagainya..::
islam terus dipertahankan oleh SALAHUDIN AL-AYUBI..
hebat sungguh mereka..
dan islam terus diperluaskan oleh SULTAN MUHAMMED ALFATEH..:;
ya,,!! alfateh..sungguh aku mengkagumi baginda..
umur yang begitu muda,,,
memimpin tentera yang  begitu hebat..
menjaga solat,menjaga amalan sunat,menjaga tahajud,segala2nya diperlihra..
mungkin itulah faktornya..kenapa tentera islam ALFATEH mampu berjaya..
sehinggakan baginda RASULULLAH juga menyebut tentangnya

“Sesungguhnya Constantinople itu pasti akan dibuka. Sebaik-baik pemimpin ialah ketuanya dan sebaik-baik tentera ialah tenteranya.”



betapa  hebatnya sultan muhammad alfateh dan para tenteranya..




puan anita ada juga menyatakan kepada kami...
siapakah antara kami yang bakal menggegarkan bumi tamadun islam zaman kini..???
siapa?
siapa wahai sahabat..?
wahai serikandialfateh..? siapa..?
adakah kau mahu mengoyangkan kaki dan menutup mata..
apa yang berlaku dengan dunia sekarang ini..?


jadi,,,bergerak lah wahai insan....!!!
kau lah permulaannya...




BCAR&law's

No comments:

Post a Comment